کشاورزان دغدغه خرید گندم نداشته باشند/ نهضت “آرد و نان کامل” استارت خورد




کدخبر   17727

ایلام_ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام با بیان اینکه این نوید را به کشاورزان می دهم که دغدغه خرید گندم نداشته باشند گفت: اکنون که در فصل برداشت گندم قرار داریم با توجه به بارندگی های مناسب امسال در سطح زیر کشت (۶۵ هزار کشت آبی و ۹۲ هزار هکتار کشت دیم) پیش بینی می شود از ۴۰۰ هزار تُن تولید گندم بیش از ۳۳۰ هزار تُن خرید گندم داشته باشیم که امیدواریم پیش بینی خرید گندم به زودی محقق شود.

Spread the love

به گزارش پی جور؛ اصغر باباخانی در گفتگو با خبرنگار پی جور در رابطه با قیمت تضمینی خرید گندم اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای سیاست‌گذاری قيمت های تضمینی، گندم معمولی هر کیلو ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دوروم ۱۸هزار تومان تا این لحظه محاسبه شده است.

وی بیان داشت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی با وجود ۱۷ سیلو در بخش خصوصی با ظرفیت ۴۳۰ هزار تُن و ۲۳ مرکز خرید تعاون روستایی به عنوان مباشر آماده خرید گندم از کشاورزان است.

باباخانی با اشاره بر فعالیت ۷۳۹ واحد نانوایی در سطح استان بیان داشت: مجموع کل مصرف آرد ۶ هزار و ۴۰۰تُن و مصرف گندم نیز ۸ هزار و ۵۰۰تُن بصورت ماهیانه می باشد.

وی همچنین در رابطه با راه اندازی سامانه نانینو از ابتدای سال ۱۴۰۱ در جهت هدفمندسازی یارانه آرد و نان به همت و نظارت وزارت اقتصاد و دارایی معتقد است: این سیستم کاملا هوشمند بوده و تمام امور خرید و فروش، قیمت و تعداد انواع نان بصورت مستقیم از این طریق کنترل می شود.

باباخانی وظیفه اصلی سازمان غله را خرید گندم برشمرد و گفت: ما از طریق کمیته برداشت گندم در سطح استان با ریاست معاونت اقتصادی استاندار، فرماندارها و جهاد کشاورزی و اداره غله به عنوان مجری خرید، موضوع برداشت خرید از حوزه جنوبی آغاز شده است و ادامه این روند تا حوزه شمالی ممکن است تا برج ۴_۵ اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه گندم یک موضوع استراتژیک و راهبردی و مهمترین محصول کشاورزی است که دولت اقدام به خرید آن می کند تصریح کرد: صفر تا صد داستان گندم بر عهده دولت است و دولت مکلف است تحت هر شرایطی آنرا تامین کند و هرگونه خرید و فروش گندم در خارج از شبکه دولت قاچاق محسوب‌ می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به کیفیت نان در نانوایی ها می گوید: اداره غله مؤظف به تحویل گندم استاندارد ۱۰۴ به کارخانه آرد است از آن سو، کارخانه آرد نیز به تبع موظف به تحویل آرد با کیفیت به نانوایی ها می باشد و نانوایی ها با دارا بودن شرایط استاندارد، موظف به پخت نان باکیفیت به دست مصرف کننده هستند.

وی تاکید می کند: اگر مجموعه های ذیربط در نظارت و برخورد ضعیف عمل نکنند قطعا شاهد بی کیفیتی و نارضایتی مشتریان از کیفیت نان نخواهیم بود و اتحادیه نانوایان باید بر کیفیت و کمیت نانوایی ها نظارت داشته باشند تا تخلفاتی در کمیت و وزن نان ها صورت نگیرد.

باباخانی افزود: در صورت مشاهده، واحدهای بازرسی و نظارت اصناف و سازمان تعزیرات به صورت جدی با خاطیان برخورد خواهند کرد.

وی در پایان یادآورشد: در این راستا، بحث نهضت ( آرد و نان کامل) فردا با حضور بهرام نیا استاندار ایلام به عنوان پایلوت، آموزش پخت نان توسط ۶ نفر از نانوایان مجرب این کار آغاز خواهد شد.

payjor.ir/?p=17727

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری

س اردیبهشت 4 , 1403
ایلام_ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت و اعتبارات در این حوزه باید تقویت شود و به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع