راه‌اندازی کتابخانه‌های‌ سیار به مدارس و مناطق محروم کل استان تعمیم یابد




کدخبر   15410

ایلام_ معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مدارس و مناطق محروم شهرستان‌ ایلام گفت: این اقدام ارزشمند که در مرحله اول با استقبال پُرشور دانش‌آموزان همراه شد نیاز است در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به کل مناطق استان تعمیم یابد.

Spread the love

به گزارش پی جور؛ محمدسبحان حسنی امروز(سه‌شنبه ۹ خردادماه) در نشست انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مدارس و مناطق محروم شهرستان ایلام، ضمن قدردانی از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مجموعه سپاه استان، اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان، اظهار داشت: این اقدام ارزشمند که در مرحله اول با استقبال پُرشور دانش‌آموزان همراه شد نیاز است در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به کل مناطق استان تعمیم یابد.

وی با اشاره به نیازمندیهای اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: علاوه بر اختصاص اعتبارات استانی، باید از ظرفیت خیرین برای تجهیز کتابخانه‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این حوزه استفاده کنیم‌.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بیان داشت: برای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه کتابخانه‌های استان، اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام جدی داشته باشد و همکاری لازم را با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بعمل آورد.

حسنی همچنین با اشاره به مشکلات زیرساختی و نیاز به تجهیز کتابخانه‌ بخش سیوان شهرستان ایلام، خاطرنشان ساخت: فرماندار شهرستان ایلام در توزیع اعتبارات جاری شهرستان به این کتابخانه توجه ویژه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان شد و تاکید کرد: میزان تعهدات شهرداری‌های استان در بحث پرداخت نیم‌درصد درآمد به کتابخانه‌ها با توجه به شرایط رضایت بخش است، اما باید اهتمام شهرداران در این خصوص بیشتر باشد و همه تلاش خود را بکار گیرند که امسال سهم باقیمانده سال گذشته کتابخانه‌ها را پرداخت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: در بحث توجه ویژه به موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی، آموزش نیروی انسانی و مهارت آموزی دانش‌آموزان باید در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است؛ در این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گزارشی از نیازمندیها و اقدامات انجام شده در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی ارایه کرد.

payjor.ir/?p=15410

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بخش صالح آبادِ ایلام صاحب کتابخانه عمومی می شود

س خرداد 9 , 1402
ایلام_ کلنگ ساختمان جدید کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) بخش صالح آباد شهرستان مهران در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مدیر کل راه و شهر سازی استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان مهران به زمین زده شد.

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع