دریافت شناسنامه نوزاد در ایلام منوط به کاشت درخت شد




کدخبر   16617

ایلام_ فارس در خبری اعلام کرد که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفته است: در تفاهم نامه مشترک بین اداره کل منابع طبیعی و اداره کل ثبت احوال آمده است چنانچه خانواده نسبت به کاشت نهال اقدام نکرده باشند، نمی‌توانند شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند.

Spread the love

به گزارش پی جور؛ پس از انتشار این خبر، مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: این طرح اختیاری است و خانواده ها در دریافت و کاشت نهال به نیت نوزاد خود مختار هستند.

وی افزود: در راستای تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، به همه نوزادانی که متولد می شوند نهال برای کاشت تعلق می گیرد.

خسروی ادامه داد: در این طرح زیست محیطی به ازای تولد هر نوزاد و همزمان با صدور شناسنامه برای فرد متولدشده، به والدین وی یک نهال برای کاشت تعلق می گیرد.

وی یادآور شد: در این طرح خانواده ها با دریافت نهال، این بوته ها را زیر نظر کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق از قبل تعیین شده کاشت خواهند کرد.

خسروی با بیان اینکه به طور میانگین در هر شبانه روز ۲۰ نوزاد در استان متولد می شود، یادآور شد: اگر برای بخشی از این نوزادان نهال کاشته شود، سرانه فضای سبز جنگی استان افزایش می یابد.

وی بیان کرد: والدین نوزادهای متولد شده علاوه بر مناطق جنگلی تعیین شده از سوی کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری، در صورت داشتن حیاط و باغچه امکان کاشت نهال در منازل شخصی خود را دارا هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام خاطرنشان کرد: کاشت و نگهداری این نهال ها با خانواده نوزادان متولد شده خواهد بود.

payjor.ir/?p=16617

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم اجرای راهکارهای توسعه زیرساخت‌های گردشگری برای جذب سرمایه‌گذار در ایلام

ی آبان 7 , 1402
ایلام_ استاندار ایلام گفت: اجرای راهکارهای توسعه زیرساخت‌های گردشگری باعث جذب سرمایه گذاران در استان ایلام خواهد شد.

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع