حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص از وظایف اصلی حوزه سلامت می‌باشد




کدخبر   17023

ایلام_ مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص از وظایف اصلی حوزه سلامت و برای کاهش آلام بیماران است.

Spread the love

به گزارش پی جور؛ نورالدین رحیمی در بازدید از مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام، با بیان اینکه خیرین با قدم‌های خیری که حوزه سلامت بر می‌دارند، اظهار داشت: کمک شایانی برای تسهیل در ارائه خدمات به مردم بویژه بیماران خاص و صعب العلاج به مجموعه سلامت کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه سرطان‌ها بیشترین هزینه را در صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج داشتند و دیابت هم در رتبه دوم قرار گرفته است، گفت: شرط مهم بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای ذیل صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج، تحت پوشش بیمار از یکی از بیمه‌های پایه باشد.

مدیرکل بیمه سلامت خاطر نشان کرد: در صورتی فردی بیمه نداشته باشد باید از طریق سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی اقدام کند تا بیمه شود و سپس به نمایندگی‌های بیمه سلامت، تامین اجتماعی یا نیروهای مسلح در شهر محل زندگی خود مراجعه کند تا مدارک او تکمیل و برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج نشان‌دار شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۷بیماری خاص،صعب العلاج و نادر تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج می‌باشد، گفت: این قشر از بیماران باید به اداره‌کل بیمه سلامت مراجعه و با ارایه مدارک مورد نیاز نسبت به نشاندار نمودن بیماری خود در سامانه بیمه سلامت اقدام تا از مزایایی این صندوق بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام بیان داشت: از ابتدای تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان ایلام تا کنون بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال هزینه های بستری پسردایی به این گروه پرداخت شده است.

گفتنی است؛ در این بازدید که به مناسبت گرامیداشت شب یلدا در بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید مصطفی خمینی برگزار شد، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ایلام ،اداره کل بیمه سلامت استان ایلام ،ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، کمیته امداد، حضور و ضمن عیادت از بیماران سرطانی، بسته‌های معیشتی نیز در بین آنان پخش و همچنین از پرسنل این بخش تقدیر به عمل آمد.

payjor.ir/?p=17023

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پس از کش و قوس فراوان؛ مالکیت خصوصی کشتارگاه صنعتی دام ایلام سلب شد

پ آذر 30 , 1402
ایلام_ مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: سلب مالکیت خصوصی کشتارگاه صنعتی دام ایلام از سوی سازمان خصوصی سازی و دستگاه قضا قطعی شد.

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع