۳۵ درصد زندانیان در زندان‌های ایلام مشغول بکار هستند




کدخبر   13853

ایلام_مدیرکل زندان‌های ایلام از اشتغال ۳۵ درصد زندانیان در استان خبر داد.

Spread the love

به گزارش پی جور به نقل از روابط‌عمومی؛ احسانی ظهار کرد: جرم پدیده‌ای اجتماعی است که آثار منفی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی بسیاری به دنبال دارد و موجب به خطر افتادن آرامش و امنیت عموم مردم در جامعه می‌شود.

وی افزود: از این رو بازپروری، اصلاح زندانیان و کاهش جرم یکی از اولویت‌های زندان‌ها است که با سیاست‌گذاری‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی‌ مهارت‌آموزی و توانمند سازی زندانیان، قابل اجرا است.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام با تاکید بر اینکه ۳۵ درصد زندانیان در کل زندان‌های استان مشغول به کارند تصریح کرد: سازمان زندان‌های استان ایلام با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، خیریه‌ها و انجمن حمایت از زندانیان در تلاش بوده تا با توانمندسازی شغلی زندانیان فاقد مهارت، ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت آنها، زمینه اشتغال‌زایی پایدار برای این قبیل زندانیان را حین تحمل کیفر و پس از آزادی فراهم کند تا احتمال بازگشت مجدد آنان به زندان‌ها را نیز به حداقل برساند.

وی ادامه داد: سازمان زندان‌ها تا کنون ۲۶ دوره مهارت آموزی شامل برق ساختمان، قالی بافی، آرایشگری، تعمیر موبایل، گیوه بافی، معرق کاری در بند آقایان و در بند نسا نیز عروسک سازی، کاموا بافی، خیاطی، قالی بافی و… برگزار کرده است.

احسانی افزود: پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط مربیان فنی‌ حرفه‌ای در زندان و صدور گواهینامه معتبر مهارت، زندانیان میتوانند با مراجعه به مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج بر اساس مدرک خود وام و تسهیلات خوداشتغالی برای ایجاد کسب و کار دریافت کنند.مجید احسانی با اشاره به اینکه مواد اولیه کار از طریق انجمن حمایت از زندانیان تامین می‌شود. گفت: لازم به ذکر است میزان درآمد یا دستمزد زندانی شاغل بر مبنای میزان کار وی تعیین و به حساب شخصی زندانی واریزمی‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام امید می‌رود با تلاش‌های سازمان زندان‌ها و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی بتوان قدم چشم‌گیری در راستای حمایت از توسعه اشتغال و حرفه آموزی مولد در زندان‌ها و همچنین حمایت از خانواده زندانیان برداشته شود.

۳۵ درصد زندانیان در زندان‌های ایلام مشغول بکار هستند

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهرام نیا: جایگاه ذیحسابان، از مصادیق پست های حساس است

ی آبان 8 , 1401
ایلام- استاندار ایلام گفت: جایگاه ذیحسابان از مصادیق پست های حساس است لذا باید شأن و منزلت این جایگاه حفظ شود

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع