۱۵۰ لیتر در ثانیه به آب شهر ایلام اضافه شد




کدخبر   7394

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان ايلام با تاكيد بر اينكه مشکل ۲۰ ساله کمبود آب شهر ایلام رفع می شود، گفت : خشکسالی امسال در تاریخ ۵۰ ساله ایران بی سابقه بوده و باعث ایجاد چالشهای بسیاری برای صنعت آب و برق استان شده است.

دكتر تيموري افزود: تاثیر این خشکسالی بر منابع آبی زیرزمینی این شرکت ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش آبدهی چاه های تامین کنند آب شرب در بعضی از نقاط استان می باشد.

وي رشد جمعیت شهری، ساخت و سازهای بی رویه، مهاجرت پذیری مرکز استان، افزایش دما، تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و شیوع ویروس کرونا را از اصلي ترين دلايل مشكلات ارايه خدمت به شهروندان برشمرد و تاكيد كرد : تمام اهتمام مجموعه همكاران در شركت آبفاي استان، ارائه خدمات در خور شهروندان گرامي مي باشد .

دكتر تيموري تصريح كرد : در اين راستا در خصوص پروژه افزایش برداشت از سد به شهر ایلام به عنوان دانش، تخصص و توان بومی برای اولین بار طرح تخصیص اعتبار و اخذ موافقت نامه کمتر از یکماه به طول انجامید که در نوع خود یک رکورد بی سابقه است.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان ايلام با بيان اينكه برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان نیاز می باشد ، ادامه داد : اعتبارنامه و اخذ موافقنامه اين پروژه کمتر از یکماه به طول انجامید و هم اکنون ۱۵۰ لیتر در ثانیه به آب شهر ایلام اضافه گردیده که با اجرایی شدن کامل این پروژه،تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه قابل افزایش می باشد که ظرف چند ماه آینده به ورودی شبکه آب شهر ایلام افزوده خواهد شد که با پایان یافتن اقدامات فنی شاهد بالا رفتن توان انتقال و توزیع آب از سد به شهر ايلام خواهيم بود.

وي در پايان سخنانش خاطرنشان ساخت: جامعه روستایی استان ۳ برابر و جامعه شهری ۲ برابر استانداردهای موجود آب مصرف می کنند که در کنار الگوی اشتباه مصرف آب شرب در راستای آبیاری خانه باغ ها، شستشوی خیابان ها و کوچه ها، تامین آب دام و طیور توسط دامداران و هزینه بالای تولید آب در ایلام به عنوان گرانترین آب در کشور، ارایه خدمات به شهروندان را با مشکلات جدی مواجه نموده هرچند که تمام تلاش مجموعه همکاران کاهش دغدغه شهروندان در دسترسی به آب سالم و بهداشتی است .

 

Spread the love

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انهدام دو باند قاچاق سلاح و مهمات در مرز ایلام

د تیر 7 , 1400
فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: دو باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات با هوشیاری مرزبانان در مرزهای استان ایلام منهدم شد. «سردار کیاست سپهری» اظهار داشت: با انهدام این دو باند؛ تعداد ۱۲ قبضه سلاح کلاشینکف، شش قبضه سلاح برنو، یک قبضه کلت کمری، یک عدد نارنجک دستی، چهار عدد […]

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع