کار زمین مانده در شهرداری ایلام زیاد است




کدخبر   17444

ایلام_ متاسفانه در طی دوره های گذشته به‌ دلیل عدم ثبات مدیریت و لرزان بودن صندلی به دلیل تغییرات مداوم شرایط، امیدی به تکیه دادن به این صندلی نبود تا بتوان براساس یک برنامه ریزی مدون و بلندمدت اهداف شهر را دنبال کرد و به آن رشد ایده آل و توسعه که مدنظر کارشناسان و مردم است دست یافت.

Spread the love

به گزارش پی جور؛ با اینکه استان ایلام جمعیتی کمتر از ۷۰۰هزار نفر در خود جای داده‌ ‌است اما در این استان و شهرداری ایلام کار زمین مانده زیاد است. بطوریکه سراغ هر پروژه می رویم متوجه می شویم برای آن هیچ اتفاقی نیفتاده است.

قرار بود صنوف مزاحم جابجا شوند ولی نشده، شهر فاقد پارک بانوان است، با وجود سالمندان و بازنشستگان پارکی که در آن وقت بگذرانند وجود ندارد حتی پارک مختص کودکان که براساس استانداردها ساخته شده باشد وجود ندارد.

یکی از مسائلی که همه روزه باآن روبرو هستیم بحث پارکینگ است که به شدت مشکل داریم خیابان ها جوابگوی پارک دوبل و سوبل ماشین ها نیست در عین حال شهر فاقد پارکینگ طبقاتی است.

متاسفانه در طی دوره های گذشته به‌ دلیل عدم ثبات مدیریت و لرزان بودن صندلی به دلیل تغییرات مداوم شرایط، امیدی به تکیه دادن به این صندلی نبود تا بتوان براساس یک برنامه ریزی مدون و بلندمدت اهداف شهر را دنبال کرد و به آن رشد ایده آل و توسعه که مدنظر کارشناسان و مردم است دست یافت. پیش از انتخاب شهردار جدید بر مسند، تنش های زیادی بوجود آمد که باعث شده بود مردم استان بابت آن ها تاوان های بسیاری بپردازند!

خبرنگار پی جور با افشین مظفری شهردار جدید ایلام به بحث و گفتگو نشست تا با تشریح پروژه های عمرانی و مهم شهر، شهروندان را در جریان امور شهری قرار دهد.

شهردار ایلام در لابه لای صحبت های خود در خصوص پروژه های نیمه تمام شهر که به یک دغدغه برای شهروندان تبدیل شده است بیان داشت: در حال حاضر میدان دفاع مقدس، سینما فرهنگ، بلوار صنایع و… روند اجرایی عملیاتی آنها با سرعت مناسبی در پیش است و پیش بینی شده است این طرح ها تا پایان اسفندماه سال جاری به بهره برداری برسند.

چقدر از بافت شهری نیازمند بازآفرینی شهری است؟

مظفری می گوید: بافت شهری و بافت های حاشیه ای و سکونت گاه های غیررسمی حدود ۳۰درصد نیازمند بازآفرینی هستند که از این مقدار حدود ۱۳درصد مربوط به بانبرز، بانبور و سبزی آباد در مناطق حاشیه نیشن می باشد.

تدابیر برای رفع معضل سد معبرها!

وی در پاسخ به این سوال که تدابیر شما برای رفع معضل سد معبرها چیست، می گوید: یکی از مشکلاتی که نیاز به کنترل و نظارت شهرداری دارد و نیروی انتظامی هم در این خصوص باید کمک کند موضوع سد معبر توسط وانت بارها و یا دستفروشان و حتی مغازه هایی که تابلوها و وسایل خود را در محل عبور ماشین ها و یا حتی پیاده روها می گذارند نیروی انتظامی با همکاری و تعامل در خصوص اجرای احکام دادستانی و… می تواند کمک بزرگی به رفع این گونه مشکلات داشته باشد.

از پروژه میدان دفاع مقدس ایلام چه خبر؟

مظفری می گوید: میدان دفاع مقدس طی دو فاز اجرایی در حال اجراست. فاز اول زیرسازی و پیرامون احداث خود میدان بود که سال گذشته به اتمام رسید و در بحث اجرایی فاز دوم، زمان قرارداد آن حدود ۲ماه و ۱۵ روز است که به مبلغ پیمان ۳ میلیارد و دویست تومان در حال اجرا می باشد که هفته گذشته قرارداد آن منعقد شده است.

شهردار ایلام در مورد زمان افتتاح و رونمایی از میدان گفت: اگر طبق برنامه پیش برویم قبل از پایان سال ‌کار اجرایی آنرا به پایان می رسانیم.

سیل بند بلوار صنایع کی سروسامان می گیرد؟

شهردار ایلام گفت: با توجه به اینکه سیل بند بلوار صنایع جزء پروژه های تعریف شده در سال۱۴۰۲ نبوده اما با تعهدکاری در مجموعه مدیریت شهری عملیات اجرایی آن آغاز شده و مراحل اجرایی آن با برآورد اولیه ۳ میلیارد تومان توسط مشاور انجام گرفت.

وی تصریح کرد: ظرف یک ماه آینده کار اجرایی این سیل بند انجام می شود و سعی بر این است تا قبل از عید به این پروژه سرو سامان دهیم تا از لحاظ ترافیکی مشکلی برای مردم پیش نیاید.

سینما فرهنگ، چشم انتظار اعتبارات

مظفری با بیان اینکه سینما فرهنگ به علت عدم تزریق اعتبار همچنان نیمه تعطیل مانده است گفت: سینما امید که اینک به سینما فرهنگ تغییر نام یافته است فاز اول اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی تنها در حد اسکلت و دیوارچینی می باشد.

مظفری بیان داشت: برای تکمیل این پروژه مبلغی حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که انتظار است توسط مدیریت ارشد استان این اعتبار تامین شود.

وی یادآور شد: در صورت تزریق اعتبار و پرداخت طلب پیمانکار عملیات ساخت و ساز و تکمیل این طرح شتاب بیشتری می گیرد و به اتمام می رسد.

تکلیف پارکینگ طبقاتی چه شد؟

بخشی از معضلات و مشکلاتی که در حوزه پارکینگ داریم به فرهنگ شهری ما بازمی گردد که باید اصلاح شود و نسبت به توسعه اماکنی برای پارکینگ اقدام گردد.

مظفری می گوید: شهرداری و شورای شهر در ادوار گذشته طرح هایی به منظور تأمین پارکینگ در هسته مرکزی شهر، زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع در خیابان تختی بصورت ۵طبقه منفی پارکینگ و دو طبقه همکف مصوب کردند.

وی بیان داشت: بحث عارضه سنجی ترافیکی توسط مشاور و با هماهنگی شورای ترافیکی استان و اساتید دانشگاهی انجام شده جهت تکلیف نهایی، مکاتبه لازم توسط شورای شهر صورت گرفته و منتظر نظر نهایی هستیم برای مرحله طراحی و واگذاری به سرمایه گذار در دستور کار قرار دهیم.

وی یادآور شد: پارکینگ طبقاتی اعتبارات ویژه‌ای می‌خواهد که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از عهده آن برآيد همچنین مبحث فنی و زیربنایی آن موضوع مهمی است که مسلتزم کار کاشناسی است.

افشین مظفری در پایان صحبت های خود به عملکرد مدیریت شهری پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به انباشت عقب ماندگی هایی در حوزه شهری از گذشته، مشکلاتی وجود دارد که برای رفع آن برنامه جامع طراحی شده و قدم به قدم به سمت ارتقا در حرکت هستیم.

به گزارش پی جور؛ شهرداری به عنوان مهمترین و تأثیر گذارترین نهاد شهری نقش مهمی در زندگی مردم یک شهر دارد و آن شهردار موفق است که بتواند تأثیر را در روند زندگی مردم ایجاد کند. برآورده کردن انتظارات مردم و تامین زیرساخت های شهر موجب افزایش رضایتمندی شهروندان می شود.

payjor.ir/?p=17444

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انتخابات و وعده های دروغین برخی خوبان

ج بهمن 27 , 1402
✍ سعید شکربیگی/ فعال رسانه ای یکی از آسیب های تبلیغات انتخاباتی شعارهای غیر واقعی و خالی از حقیقت وصداقت می باشد که هیچ وقت قابل احصا نبوده وضمانت اجرایی و اراده ای برای عمل کردن به این وعده ها وجودندارد. در دین مبین اسلام بر مذمت دانستن وعده های […]

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع