واحدهای خسارات دیده گردشگری ایلام در سامانه کارا ثبت نام کنند




کدخبر   4519

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: واحدهای خسارات دیده گردشگری ایلام بر اثر کرونا در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: کرونا آثار منفی زیادی بر روی صنعت گردشگری استان داشته به طوری که بیش از ۱۶ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف صنایع‌دستی، مراکز اقامتی، بوم گردی، مجتمع‌های گردشگری و دیگر بخش‌های گردشگری خسارت وارد کرده است.

وی افزود: واحدهای گردشگری استان که با شیوع ویروس کرونا با کاهش شدید درآمد مواجه شده و به لحاظ اقتصادی به شدت آسیب دیده اند می توانند برای دریافت تسهیلات با بازپرداخت دوساله در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام به عمل آورند.

وی تصریح کرد: نرخ بهره این وام ۱۲ درصد تعیین شده و قرار است تا پایان خردادماه واریز شود.

شنبه زاده با اشاره به وجود ۵۸ اقامتگاه بوم‌گردی با اشتغال‌زایی ۱۷۴ نفر در استان، گفت: متأسفانه بوم گردی‌ها هم دچار خسارت‌های فراوانی شده و افراد شاغل در آن‌ها بیکار شدند.

ایلام در حالی یکی از استان‌های کمتر شناخته‌شده کشور در بخش گردشگری است که تازه چند سالی بود که گردشگری در این استان به‌واسطه دره‌ها و تنگه‌های بسیار زیبا مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گرفت.

 

Spread the love

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح پایگاه بازی های الکترونیک استان

س خرداد 6 , 1399
طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، علی شائی مدیرکل ورزش وجوانان استان ایلام، رستمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایلام و رییس هیات ورزش های همگانی استان پایگاه بازیهای الکترونیک استان افتتاح شد. حجت الاسلام کریمی تبار نماینده محترم ولی فقیه در […]

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع