ناقوس مرگ بار دیگر در چوار به صدا درآمد/جناب استاندار، سفرتان برای امیدافرینی افاقه نکرد!!




کدخبر   17058

✍🏻مریم نظری_خبرگزاری موج

طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته شاهد خودکشی های پی در پی در برخی شهرستان‌های استان ایلام بودیم، که اکثریت آمار این پدیده شوم اجتماعی را جوانان تشکیل می دهند.

روز گذشته استاندار ایلام با هیئت همراه به شهرستان چوار سفر کرد و برخی پروژه‌ها را در این شهرستان کلنگ زنی و افتتاح کرد که قطعا این اقدام در راستای تزریق امید در جامعه انجام شد.

اما امروز برای چندمین بار شاهد خودکشی یکی دیگر از جوانان شهرستان چوار بودیم و تا کنون مسئولان هیچ واکنشی نه تنها به این مورد بلکه به خودکشی های زنجیره ای این استان و به ویژه شهرستان چوار نشان نداده اند!

بی توجهی مسئولان به این بحران اجتماعی در حالی است که متاسفانه از یک سو شاهد افزایش پدیده خودکشی و از سوی دیگر شاهد کاهش میانگین سن خودکشی در استان هستیم.

بدون شک علاوه بر عوامل مختلف روانی، اقتصادی، اجتماعی و… که در بروز پدیده خودکشی موثر است، کاهش نشاط اجتماعی و همچنین بی‌توجهی مسئولان و عدم ارائه راهکار مناسب جهت رفع این بحران نقش بسزایی در افزایش این پدیده شوم دارد.

سوال اینجاست، باید شاهد عزادار شدن چه تعداد از خانواده‌های هم استانی باشیم تا از سوی مسئولان امر راهکاری جهت حل این بحران اجتماعی اندیشیده شود؟!

جناب استاندار باید گفت امید آفرینی و تزریق روحیه ی امید در جامعه، تنها با انتشار خبر مُیسر نیست، بلکه تزریق امید در جامعه با بهبود وضعیت معیشتی مردم، خلق فرصت‌های شغلی، افزایش نشاط اجتماعی و… امکان پذیر خواهد بود.

بر اساس گفته‌های شما نباید آمار خودکشی در استان را پررنگ کنیم اما آیا احساس نمی‌کنید بی‌توجهی شما و مسئولان امر به این پدیده شوم اجتماعی زمینه افزایش آن را فراهم کرده و در سکوت خبری، شاهد عزادار شدن پی در پی خانواده های ایلامی هستیم؟!

آیا زمان آن نرسیده که با واکاوی عوامل خودکشی و ارائه راهکار، این بحران اجتماعی کنترل شود؟! یا اینکه کماکان این سکوت ادامه خواهد داشت؟!

payjor.ir/?p=17058

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سند زیست بوم فرهنگ و هنر ایلام چراغ راه تولید محتوای فاخر

ج دی 8 , 1402
ایلام_ رئیس حوزه هنری استان ایلام از مراحل نهایی تدوین سند زیست بوم فرهنگ و هنر استان ایلام خبر داد و گفت: وجود این سند با جزئیات فراوانی که دارد، چراغ راه تولید محتوای فاخر و در راستای ظرفیت‌های مغفول مانده استان ایلام است.

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع