مراقب تورهای گردشگری غیرمجاز در ایلام باشید




کدخبر   17476

ایلام_ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر  ایلام در راستای هشدار به مردم گفت: مراقب تورهای گردشگری غیرمجاز به ویژه در فضای مجازی باشید.

Spread the love

به گزارش پی جور؛ فرزاد شریفی مدیرکل و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و  شروع تورهای طبیعت گردی در این فصل، افراد سودجو بدون داشتن هیچ‌گونه مجوزی اقدام به برگزاری تورهای طبیعت‌گردی و خدمات سفر به ویژه در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی می کنند که بیشترین مشکلات را برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کنند.

شریفی گفت: با مجریان و تورگردانان غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود، به دلیل اینکه متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و به رعایت استانداردهای گردشگری و موازین شرعی و عرفی پای‌بند نیستند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام افزود: با توجه به اینکه تورهای غیرمجاز هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگران قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد از مردم تقاضا می‌شود مراقب فرزندان خود باشند تا از طریق این تورهای غیرمجاز سفر نکنند.

وی اضافه کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

شریفی در پایان ادامه داد: از تمامی هم‌وطنان و علاقه‌مند به گردشگری تقاضامندیم برای یک سفر ایمن و مناسب از طریق دفاتر خدمات مسافرتی زیر مجموعه این اداره‌کل اقدام کنند.

payjor.ir/?p=17476

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه فرودگاه شهدای ایلام با گام‌های اساسی

پ اسفند 17 , 1402
ایلام_ فرودگاه ایلام به عنوان یک فرودگاه مرزی، همواره میزبان جابجایی تعداد بسیار زیادی از زوار اربعین حسینی و زائران عتبات عالیات و گردشگران عراقی است و بی شک ارائه خدمات مطلوب و ارزنده به این حجم از مسافر که خود یکی از اقدامات اثرگذار و ماندگار در راستای تعالی و توسعه استان است، نیازمند گام‌های اساسی است که البته طی سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع