صرفه جویی، مهمترین روش مدیریت مصرف و گذر از تنش آبی است




کدخبر   7373

سطح آب زمین رو به کاهش و طبیعت به شدت در رنج و عذاب است اما با اندکی صرفه جویی در مصرف آب آینده همه ما تضمین خواهد شد.

تیموری؛ مدیر عامل شرکت آبفا ایلام ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۷۰درصد زمین پوشیده از آب است اما تنها ۱درصد آن در دسترس است. کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و با اینکه ایلام از دیرباز استانی پرآب قلمداد می شد اما به دلیل افزایش جمعیت طی سال‌های گذشته و استفاده بی رویه از منابع آبی و نیز تغییر اقلیم و خشک شدن بسیاری از چاه ها و چشمه ها، قطعا پرآبی در استان توهمی بیش نیست.

تیموری ، صرفه جویی در مصرف آب را بهترین راهکار برای گذر از تنش آبی خواند و گفت: همه ساله در راستای تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، هفته اول تیرماه به هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و می طلبد همه مردم به منظور استفاده بهتر و درست از آب و جلوگیری از خشکسالی صرفه جویی و مدیریت مصرف را جدی بگیرند.

وی افزود: رعایت اصول صرفه جویی جزء انکارناپذیری از زندگی ماست. صرفه جویی در مصرف آب برای نجات و دوام زندگی در زمین به عنوان یک اصل اساسی، به نیاز همه ما تبدیل شده است و با مشاهده وضعیت فعلی آب و کاهش بارندگی ها و ذخایر آبی لازم است که هر قطره آب را ذخیره کنیم.

Spread the love

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۵۶ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند

ش تیر 5 , 1400
به گزارش پی جور، سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در دیدار با رئیس کل دادگستری ایلام و جمعی از کارکنان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه انجام شد ، با گرامیداشت یادوخاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش و همچنین بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: عظمت […]

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع