صدور و تمدید ۴۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام




کدخبر   8989

مدیرکل استاندارد ایلام از صدور مجوز و تمدید ۴۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در این استان خبر داد و گفت: تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری و تشویقی بدون علامت استاندارد ممنوع است.

به گزارش پی جور، مهناز همتی اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد را نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی دانست و گفت: مشاهده پروانه استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند.

وی افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی صادر و تمدید شد که از این تعداد، ۱۵ فقره پروانه صدور و ۲۵فقره آن تمدید بود.

مهناز همتی تاکید کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد، است.

همتی در ادامه با بیان اینکه در طول این مدت ۲۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و تعداد ۱۹ فقره نیز تعلیق شد افزود: کارشناسان این اداره کل بطور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

همتی در پایان یادآور شد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

Spread the love

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شناسایی ۴۶ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس و ثبت یک مورد فوتی در ایلام

س آذر 9 , 1400
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۶۶۲۴۶ نفر خبر داد. “دکتر کریمیان” با اعلام این مطلب گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است. وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته […]

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع