شادی حق مردم است/حساب شادی مردم از عوامل دشمن جداست




کدخبر   17613

ایلام_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شادی جزء تفکیک ناپذیر از جامعه اسلامی حق مردم است و هیچ کس نمی‌تواند این حق و شادی را از مردم بگیرد و لازم است همه مردم برای ایجاد نشاط در جامعه تلاش کنند و هم مسوولین با حکومت زمینه شاد زیستن مردم را فراهم کند البته در هر ملتی و هر آینه شادی چارچوبی برای خود دارد در اسلام هم شادی قانون دارد، اسلام به ما اجازه نمی‌دهد برای رسیدن به شادی، قوانین اسلام را زیر پا بگذاریم، شادی در چارچوب قانون باید رعایت شود لذا اجازه ندهید ضد انقلاب از شادی مردم سوءاستفاده کنند.

Spread the love

به گزارش پی جور؛ حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ظهر امروز(جمعه دهم فروردین‌ماه) در خطبه های امروز نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مردم ایلام و حتی مردم متدین کردستان لباس محلی کُردی دارند، آیا جای فکر ندارد چرا یک عده با لباس خاص چریک های کومله در حال رقص و هنجار شکنی هستند.

وی افزود: برادران و خواهران حساب تعداد محدودی که با سرویس های اطلاعاتی ارتباط داشتن پول گرفتن و خط گرفتن از مردم جداست.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه عزیزانی که در این جشن ها شرکت کردن و با خانواده رفتن، حساب شادی این مردم از عوامل دشمن جداست، خاطرنشان ساخت: انتظار از دستگاه های امینتی داریم با عواملی که از دشمنان خط گرفتن تا شادی مردم رو منحرف کنند برخورد جدی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه دو عاملی که می تواند انسان را بهشتی کند مشروط بر آنکه تحت کنترل عقل باشد و یا خدای ناکرده اگر تحت کنترل عقل نباشد انسان را جهنمی کند؛ شهوت و غضب اعلام کرد و بیان داشت: یکی از نیازهای انسان غضب است. به عنوان مثال همانطور که درخت گل خار دارد، انسان احتیاج به غضب دارد اما تحت کنترل عقل. غضب برای دفاع از دین و ناموس و مال و مقابله با دشمن است که پسندیده است اما برای کشتن برادر و همنوع بی گناه خود ناپسند و مذموم.

وی اضافه کرد: اگر غضب در مدار دین قرار نگیرد دین زدا می شود. روایتی از امام صادق علیه السلام است که می فرماید؛ پیامبر اکرم(ص) فرمود غضب ایمان انسان را فاسد می کند.

payjor.ir/?p=17613

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری ۲۴ نوروزگاه عشایری در ایلام

ج فروردین 10 , 1403
ایلام_ مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: ۲۴ نوروزگاه و ۴۰ تخته سیاه‌چادر عشایری برای نوروز امسال در نقاط مختلف استان دایر شده است.

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع