دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در چوار




کدخبر   14812

ایلام_ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان چوار خبر داد.

Spread the love

به‌گزارش پی جور به‌نقل از روابط‌عمومی؛ فرزاد شریفی با اعلام این خبر، اظهار داشت: شب گذشته در پی گشت شبانه تلفیقی، بلافاصله با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل وهمکاری پرسنل انتظامی شهرستان چوار، پنج حفار غیرمجاز آثار تاریخی دستگیر شدند.

وی افزود: از این افراد آلات و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ، طناب و …. کشف و ضبط شد، متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ضمن تقدیر از نیروی انتظامی ، پرسنل کلانتری و رئیس کلانتری شهرستان چوار در راستای پیشگیری از جرایم فرهنگی و تعامل و همکاری با این اداره‌کل، خاطرنشان ساخت: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی‌فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش‌ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات‌و‌ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

payjor.ir/?p=14812

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قطع جریان گاز ۶۸ اداره پر‌مصرف در ایلام

س اسفند 9 , 1401
ایلام_ مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: از ابتدای شروع طرح پایش مصرف گاز ادارات تاکنون، گاز ۶۸ اداره پر­مصرف در اقصی نقاط استان بدلیل عدم رعایت الگوی مصرف، قطع شده‌است.

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع