حمایت دولت از واحدهای تولیدی نباید کمرنگ باشد




کدخبر   17345

ایلام_ خبرنگاران به مناسبت دهه فجر، در قالب اردوی رسانه ای از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی چوار _ ایلام بازدید کردند.

Spread the love

به گزارش پی جور؛ متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل کمبود منابع مالی برخی از واحدهای تولیدی به مشکل برخوردند و شاهد بیکاری و تعطیلی این واحدها بودیم.

احیای واحدهای تولیدی و برگشت به چرخه ی تولید از وظایف و سیاست های اصلی دولت در سال مهار تورم و رشد تولید است.

مسؤلان باید امکانات لازم را برای کارآفرینان فراهم کنند تا جوانان برای حضور پر رنگ تر در عرصه کارآفرینی تشویق شوند چرا که کارآفرینان برای مردم فعالیت می کنند و باید هوای آنها را داشت! _ هر چند به گفته محمدرحیمی مدیرکل سازمان صنعت ومعدن وتجارت استان ایلام تاکنون ۲۴ واحدها تولیدی راکد و غیرفعال به چرخه تولید باز گشته اند.

زمانی که به روزهای سخت کارآفرینان نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که آنها قابل ستایش هستند کارآفرینانی که با عشق برای جوانان بیکار و جویای کار سعی می کنند در راستای امنیت اقتصادی و اجتماعی گام بردارند لذا ضرورت دارد کارآفرینان مورد حمایت قرار گیرند.

شرکت شهرک های صنعتی ظرفیت های بسیار زیادی برای فعالیت سرمایه گذاران در حوزه تولید دارد که می تواند باعث رشد صنایع کوچک و اشتغالزایی شود.

_ در اردوی رسانه ای که سازمان صنعت ومعدن وتجارت استان ایلام تدارک دیده بود، خبرنگاران ابتدا از دو واحد تولیدی شرکت پُلیمر پلاستیک هینا( تولید نایلون عریض صنعتی) و شرکت نخ تابان زرین دست( تولید گونی) و سپس شرکت ارغوان گستر و در آخر طرح صنعتی گچ ایلام صالح در ماربره بازدید کردند.

صادرات سالانه ۵ میلیون دلار به کشور عراق

امید اسماعیل پور _ سرپرست شرکت پُلیمر پلاستیک هینا در گفتگو با خبرنگار پی جور، با بیان اینکه در این مجموعه انواع نایلون برای کاربردهای مختلف به تولید می رسد، اظهار کرد: این شرکت تولیدات خود را نه تنها به استان های همجوار بلکه سالانه ۵ میلیون دلار به کشور عراق صادرات داریم.

وی میزان تولید روزانه نایلون را بصورت تقریبی در هر شیفت ۲۵۰ الی ۳۰۰ رول نایلون برشمرد و گفت: ظرفیت سالانه ۱۱ هزار تن می باشد.

اسماعیل پور در ادامه با اشاره به تعداد نیروهای بکار گرفته در این مجموعه گفت: در هر شیفت ۶ نفر نیرو بصورت ۲۴ساعته مشغول‌ بکار هستند و در مجموع بصورت مستقیم ۶۰ نفر مشغول داریم اما بخاطر شرایط و سختی کار نیروهای حاضر در این شرکت فقط آقایان هستند.

برپایه این گزارش، بازدید دوم خبرنگاران از واحد تولیدی نخ تابان زرین دست بود که این واحد نیز با سرپرستی امید اسماعیل پور و مدیرعاملی مجتبی اسماعیل پور اداره می شود.

این فعال صنعتی در ادامه با بیان اینکه صفر تا صد تولید گونی ها در این شرکت انجام می شود گفت: در این مجموعه بنابر سفارش شرکت ها تولید گونی در رنگ ها و سایزهای مختلف تولید می شود.

اسماعیل پور یادآور شد: شرکت‌های تولیدی در مضیقه مالی هستند و انتظار داریم به این اینگونه شرکت ها کمک شود و یارانه دولتی بدهند.

وی اضافه کرد: اگر از نظر مالی توانایی داشته باشیم می توانیم دستگاه‌های زیادی خریداری کنیم تا در این مجموعه افراد زیادی مشغول به کار شوند و اشتغالزایی داشته باشیم.

بازدید از شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام

محمدرحیمی، مدیرکل صنعت و معدن وتجارت استان ایلام با بیان اینکه در این پروژه صنعتی بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال برای بیش از ۷۰۰ نفر فراهم شده است، خاطرنشان ساخت: ایجاد پارک پلی پروپیلن و صنایع پایین دستی پتروشیمی؛ نویدبخش توسعه، اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان است.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در بیان اقدامات و توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی، تنویر افکار عمومی، آگاهی بخشی به جامعه و امیدآفرینی؛ بی بدیل است، اضافه کرد: لازم است که این پیشرفت ها، توفیقات و اقدامات صورت گرفته در سطح کشور و استان، بازگو و تبیین شوند.

بازدید از گچ ایلام صالح

محمدرحیمی در جریان بازدید از گچ ایلام صالح نیز با بیان اینکه در سطح استان معادن خوبی شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: این واحد تولیدی یکی از واحدهای فعال در سطح استان است که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در آن سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال ۸۰ نفر به صورت مستقیم و قریب ۳۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذاری گذاری های صورت گرفته و فعالیت واحدهای تولیدی، آهنگ توسعه در سطح استان ایلام نواخته شده است، ادامه داد: در این واحد تولیدی سالانه بالغ بر ۷۵ هزار تن گچ مرغوب تولید می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه حمایت از تولید و واحدهای تولیدی جزو اولویت‌های اصلی ماست، تأکید کرد: در حمایت از تولید و رفع موانع واحدهای تولیدی، از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

payjor.ir/?p=17345

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح دستگاه پیشرفته «سی‌آرم» در بیمارستان شهدای زاگرس ایلام

چ بهمن 18 , 1402
ایلام_ امروز پنجشنبه (نوزدهم بهمن ماه) با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام و مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام دستگاه پیشرفته سی آرم در بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام با اعتباری در حدود ۵۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع