تیمی که گل کاشت




کدخبر   16934

به گزارش پی جور؛ باید به احترام انسانیت و محبت پدرانه که چراغ امید را در خانه‌ی نیازمندان روشن و محبت را بر قلب کودکان دغدغه‌مند حک می‌کند ساعت‌ها دست زد و این تیم عملیاتی را تشویق به انجام کارهای ارزشمند نمود.

پنجشنبه نهم آذرماه در یک صبح سرد پائیزی همراه با تیم استانداری راهی شهرستان هلیلان شدیم.شهرستانی که چهره‌ی محروم آن بارها خاطر مسئولین استان و مردم را رنجور کرده است.

پس از بازدیدهای استاندار ایلام از پروژه‌های مختلف به روستای پیازآباد رسیدیم، روستایی که محرومیت مردمانش بیشتر به چشم می‌آمد.مردم این روستا برای دیدن استاندار ایلام و طرح مشکلاتشان آمده بودند.

ابتدا پیرمردی لاغراندام استاندار ایلام را به خانه‌اش دعوت کرد تا در باره‌ی مشکلاتش با وی صحبت کند، سپس یک دانش‌آموز هلیلانی از استاندار ایلام خواست تا مشکلات مدرسه‌اش که از سه پایه‌ی اول تا سوم، فقط یک معلم داشت را پیگیری نماید.

بهرام‌نیا با آموزش و پرورش استان ارتباط تلفنی برقرار کرد و پیگیر مشکل این دانش‌آموز هلیلانی شد.زمانی که استاندار از منزل پیرمرد بیرون می‌آمد، امیرمحمد کوچک اما با قدرت مطالبه‌گری بالا و دغدغه‌ی زیاد، ضمن خوشامدگویی به استاندار ایلام، بهرام‌نیا را به منزل کوچکشان که«سقفش چکه می‌کرد» دعوت نمود.

امیرمحمد هشت‌ساله مشکلات و دغدغه‌هایش را برای استاندار ایلام با زبان کودکانه و بدون لکنت بازگو کرد و از بهرام‌نیا تقاضای بازسازی منزلشان را داشت.

تیم مدیریتی دولت سیزدهم با لبخندهایی تلخ و چشمانی که لبریز از احساس بود، امیرمحمد کوچک را با رفتاری انسانی در آغوش کشیدند و دردهایش را با جان و دل شنیدند.استاندار ایلام در رأس این هیئت قرار داشت و به امیرمحمد قول مساعدت برای ساخت منزلشان را داد.

در پی این قول استاندار ایلام، امروز جلسه‌ای در سالن شهیدملکشاهی استانداری با حضور حسن بهرام‌نیا ،معاون عمرانی استانداری، مدیر کل بنیاد مسکن استان، مدیرکل کمیته‌ی امداد حضرت امام‌خمینی ره، مدیر‌کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌خمینی ره، مسئول بسیج سازندگی سپاه و جمعی از مدیران مرتبط و رسانه‌ها تشکیل شد.

در این جلسه استاندار ایلام از مدیران مرتبط و نهادهای حمایتی خواست تا در ساخت منزل امیر‌محمد مساعدت کنند و نسبت به انجامش اقدام نمایند.

استاندار ایلام حمایت از این کودک هلیلانی که دارای استعداد و قدرت مطالبه‌گری بالاست را ضرورت دانست و گفت: این کودکان که از بهره‌ی هوشی و ذکاوت بالایی برخوردارند باید مورد توجه قرار گیرند و خاطرات خوبی از نظام، دولت و مسئولین در ذهن آن‌ها نقش ببندد.

استاندار ایلام آینده‌ی این کودکان نخبه را روشن دانست و تصریح کرد: این بچه‌های نخبه، مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور و آینده‌سازان مملکت هستند. قطعاً ساختن خاطرات خوب در ذهن این کودکان باعث می‌شود تا آن‌ها نیز در آینده کارهای انسان‌دوستانه و خدمت به بشریت را در رأس امورشان قرار دهند.

تیم دولت سیزدهم با انجام این کار مثبت و موثر در جهت امیدآفرینی و شاد کردن دل کودکان محروم اما نخبه‌ی هلیلانی با ساختن یک منزل مسکونی خاطرات مثبتی را رقم خواهد زد.کودکانی که می‌توانند آینده‌ای درخشان داشته باشند و خود بنیانگذار نوع دوستی و خدمت به جامعه و نظام باشند.

آری این‌گونه است که تیم با درایت دولت سیزدهم گل می‌کارد.

منبع: پایگاه خبری شکرستان

payjor.ir/?p=16934

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی و تحلیل وضعیت نظام آموزش کارکنان دولت

ش آذر 11 , 1402
ایلام_ نشست علمی بررسی و تحلیل وضعیت نظام آموزش کارکنان دولت و همچنین آسیب شناسی مشکلات برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت کارکنان دولت در استان ایلام با حضور کارشناسان آموزش دستگاه های اجرایی برگزار گردید.

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع