تیرچه و بلوک های تولید استان ایلام استاندارد نیستند




کدخبر   4946

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت:تیرچه و بلوک های تولید استان ایلام استاندارد نیستند.

نشست بررسی مشکلات استانداردسازی تیرچه و بلوک با حضور همتی مدیرکل استاندارد، کریمی معاون ارزیابی انطباق نمایندگان دادستانی، شهرداری و صمت و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در محل دادستانی استان، شعبه ویژه استاندارد تشکیل شد.

در این جلسه مدیرکل استاندارد استان به موضوع الزام استانداردسازی مصالح ساختمانی تیرچه و بلوک و .. پرداخت و در خصوص روش غیر استاندارد ساخت خرپای فلزی تیرچه و تیرچه خرپایی توضیحاتی ارائه کرد.

“مهناز همتی” اظهار داشت: مطابق استاندارد شماره ۱_۲۹۰۹ تولید خرپای تیرچه به صورت قوس الکترونیکی با الکترود دستی ممنوع است و این موضوع سالیان متوالی است که عنوان می شود اما متاسفانه با توجه به عدم وجود زیرساخت در استان تیرچه غیر استاندارد و ناایمن در ساخت و سازها کماکان مورد استفاده قرار مي گيرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در اواسط سال گذشته حرکت های مناسبي در راستاي صنعتی سازی تیرچه انجام شده است، افزود: متاسفانه سرعت پيشرفت کار توسط صنعتگران بسیار کند بوده به طوری که هنوز این اداره کل موفق به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به دلیل عدم تولید محصول در واحدهای مربوطه نشده است.

در ادامه این جلسه نماینده دادستانی خواستار سرعت بخشیدن به مرحله تولید آزمایشی واحدهای صنعتي  تیرچه شد تا بتوان مقداری از دغدغه هااي بکارگیری مصالح غیر استاندارد کاسته شود.
در پایان، نماینده سازمان صمت نیز از اهتمام این سازمان در جهت تسریع در انجام دادن مراحل صدور مجوزهای تولید و و رفع موانع تولید آنها خبر داد.

در این جلسه مصوب شد که سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری ها و همه دستگاه های اجرایی، در ساخت و سازها در بکارگیری مصالح استاندارد از جمله تیرچه اهتمام و توجه ویژه داشته و مسئولین مربوطه را ملزم به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد نمایند.

 

 

Spread the love

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۵۷۰۰ نفر رسید

د مرداد 6 , 1399
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با ثبت ۶۵ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به پنج هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. محمد کریمیان از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد پنج هزار و ۷۰۰ نفر خبر داد. وی با اعلام این […]

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع