این گرد و خاک چاره می‌خواهد




کدخبر   10903 1

ایلام- هر روز، ماه و فصلی که می‌گذرد، اوضاع رو به وخامت می گراید و گرد و خاک بدون هیچ گونه ترحمی، طبیعت، منظره، درخت، گل و حتی دل و جان را آزرده خاطر کرده است.

Spread the love

پایگاه خبری پی جور، روزگاری نه چندان دور با زیبایی خاص خود به لحاظ طبیعت بکر و چشمگیر ش شهره خاص و عام بود اما چند سالی است که روی ناملایم زمانه دامن آن را گرفته و “گرد و خاک” ، مهمان ناخوانده ای برای مردمانش مبدل شده است.

هر روز، ماه و فصلی که می‌گذرد، اوضاع رو به وخامت می گراید و گرد و خاک بدون هیچ گونه ترحمی، طبیعت، منظره، درخت، گل و حتی دل و جان را آزرده خاطر کرده است.

آیا می‌توان با وجود طبیعت زیبای ایلام، به جای هوای سالم بی نظیر و خاطره انگیزش، اکسیژن آلوده به خاک را فرو برد و دم نزد؟

اینک چند سالی است که علاوه بر شرایط سخت از تماشا و درک فصل های زیبای طبیعت توسط ریزگردها محروم شده ایم و دلنواز بودن و قشنگی طبیعت فقط به خاطره ای در ذهنمان مبدل شده است.

اما مسئله بدین جا ختم نمی شود، دل نگرانی دیگری که در این میان خودنمایی می کند این است که بیشتر مردم از جمله افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی خانه‌نشین شده و کسی هنوز نمی‌داند که آیا مریض شده است یا هنوز به لطف خداوند مقاومت بدنش سالم مانده است اما در اطرافمان اگر برای لحظه‌ای کوتاه چشمانمان را بچرخانیم آثار شوم و نامبارک ریزگردها که بر همه چیز احاطه دارد را می بینیم.

درختان بلوط در زیر بارش سهمگین و ناجوانمردانه گرد و خاک به جای باران، قامت شان خمیده و تنه قطور آنها دیگر یارای مبارزه با سنگینی خاک را ندارد.

شاید کلمات و جملات بالا گوشه ای از دل های به ستوه آمده ما نثار مسئولان و دولتمردان باشد و انتظار داریم که منشاء آن از هر کجا که باشد مسئولین محترم راهکارهایی برای کنترل آن بیندیشند.

 این خواسته به حق ماست که از مسئولان بخواهیم برای رهایی از وضع نامناسب و نامساعد امروز کاری کنند و تلاشی در خور توجه مردم مظلوم و بی دفاع در برابر گرد و خاک از خود نشان دهند.

با این اوصاف امید است که مسئولان و دولتمردان ارشد کشور با اقدامات اندیشمندانه، برای همیشه از ورود گرد و غبار به مناطق غرب و جنوب غرب کشور جلوگیری کنند و ملت را از تحمل طاقت‌فرسای گردوخاک نجات دهند.

فاطمه حمدی- صاحب امتیاز پایگاه خبری پی جور

کدخبر/ ۱۰۹۰۳

Spread the love

یک دیدگاه برای “این گرد و خاک چاره می‌خواهد

  1. این گرد و غبار بر روی سلامت مردم خیلی تاثیر گزاره …ریزگردها زمینه بیماری‌های تنفسی، ریوی و آسم را در افراد بالا می‌بره و حتی بیماران قلبی و عروقی نیز در معرض خطر تشدید بیماری خود قرار میده

    واقعا باید برا این گرد و خاک چاره ای اندیشید😔😔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری شورای اداری مخابرات منطقه ایلام

د فروردین 22 , 1401
ایلام- جلسه شورای اداری مخابرات منطقه ایلام با حضور مدیریت منطقه ، اعضاء هیأت مدیره، معاونین، مدیران ستادی و از طریق ویدئو کنفرانس با روسای ادارات مخابرات شهرستانهای تابعه برگزار شد. به گزارش پی جور ایلام، به نقل از روابط‌عمومی در این نشست ابتدا، مهندس حمدقداری رییس اداره برنامه ریزی […]

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع