انقلاب رسانه ها (نبرد نرم وگسست عاطفی در میان خانواده ها)




کدخبر   16736

✍ سعید شکربیگی

به گفته صاحب نظران وکارشناسان، رسانه ها اصلی ترین ابزار جنگ نرم محسوب می شوندو حتی برخی از کارشناسان ازجنگ نرم به عنوان جنگ رسانه ای یاد می کنند. لذا همانطور که از نامش پیداست طراحان جنگ رسانه ای لزوما نظامیان و وافراد پادگان نشین نیستند بلکه طراحان جنگ نرم از میان روشنفکران،پروفسورهای دانشگاه ها و گروهای نخبه رسانه ای هر کشوری می باشند که در نقش فرماندهان نبرد رسانه ای عمل می کنند.

به گفته کارشناسان در نبرد رسانه ای استفاده از تصاویر وکلمات ویژه در فضای مجازی ،کم هزینه تر از گلوله های تفنگ می باشندچراکه جنگ رسانه ای آرام وبدون خون ریزی ودرگیری فیزیکی می باشد وقدرت تخریب آن بر روی اذهان یک ملت آن قدر زیاد است که حتی خود شهروندان یک کشور هدف هم ، متوجه حجم سنگین آسیب اجتماعی وسیاسی این جنگ بر فضای روحی وروانی خود واطرافیانشان نمی شوند. بنابر این قدرت نفوذ سردمداران نبرد رسانه ای واثر گذاری آن به گونه ای است که در میان خانه ها وخانواده ها، خودروها، محفل ها ،مکانها ، وتمامی شهرها وروستاها گسترش می یابد.

در میان ابزارهای نبرد رسانه ای آنچه که بیش از سایر ابزارها برای کشورهای اسلامی وسبک زندگی اسلامی وخانواده ها مضر وخطرناک است یکی ماهواره ودیگری موبایل است که به علت اینکه به سهولت در دسترس خانواده ها واعضای آنها قرار می گیرند بیشترین تاثیرمخرب را دارندلذا نظام سلطه وسردمداران جنگ رسانه ای به علت اینکه در نبرد سخت قادر به رویارویی با کشور هدف نیستندبا استفاده از برنامه هایئ که با سبک زندگی مردمان کشورهای اسلامی در تضاد است سعی بر این دارند تا اذهان مردم یک کشور را منحرف نمایند به شیوه ای که مردم به اعتقادات دینی وسبک زندگی اسلامی پشت پا زده وبا این تلقی که زندگی به سبک اسلامی یک شیوه سنتی وقدیمی است به سبک زندگی غربی روی می آورند لذا نظام سلطه با استفاده از دو ابزار ماهواره وموبایل به میان خانواده ها نفوذ کرده وبا بمباران رسانه ای خود از طریق ارائه برنامه های مبتذل ومنحرف کننده بیشترین ضربه را به نظام خانواده وجامعه اسلامی وارد می کند.

امروزه وجود گسست عاطفی در بین اعضای برخی خانواده ها به وضوح احساس می شود.البته ظهور ایده های جدید به سبک زندگی غربی همچون: ازدواج سفید ،پارتی های شبانه ،شیطان پرستی ،فراموش نمودن سبک زندگی اسلامی همچون صله ارحام، پرورش حیوانات نجس و زندگی مجردی برخی جوانان پسر ودختر ،خود زنگ خطری است که روز به روز خانواده ها را تهدید ودچار فروپاشی و اضمحلال می کند چرا که قدرت سلطه ماهواره و موبایل به عنوان اصلی ترین ابزارهای نبرد رسانه ای تا حدی پیش رفته است که اعضای برخی خانواده ها در کنار یکدیگر احساس غربت کرده وفاصله ها و منازعات خانوادگی روز به روز بیشتر می شود.

علاوه بر جنبه مثبت بودن موبایل به عنوان یک وسیله ارتباطی، بیشترین آشفتگی خانوادگی و سوظن ها در میان خانواده ها از موبایل است که گاها اختلافات خانوادگی منجر به طلاق وفروپاشی خانواده می شود. مظرات ماهواره وموبایل تاحدی است که افراد دچار خود فراموشی ، خدا فراموشی ، خانواده فراموشی ، ترویج خشونت و انزوا وگوشه نشینی می شوند و چه بسا مظرات ماهواره وموبایل باتوجه به جنبه های منفی کاربرد آنها ممکن است تا حدی باشد که روح افراد را منزوی ساخته وباعث شود افراد، ایثار ومحبت به خانواده ،هم نوع واحساس مسئولیت در قبال جامعه ودیگران را بی معنا ببینند.

payjor.ir/?p=16736

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تامین کود اوره از سه مبداء پتروشیمی برای کشاورزان ایلامی

س آبان 23 , 1402
ایلام_ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از تامین کود اوره از سه مبداء پتروشیمی برای کشاورزان ایلامی خبر داد.

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع