امام جمعه ایلام؛ شما دانش آموزان در جریان جنگ نرم در جهاد تبیین بر دشمن غلبه پیدا کنید




کدخبر   11223

ایلام-  نماینده ولی فقیه در استان ایلام در آخرین سلسله نشست های گفتمانی «چراغ راه» با موضوع و محور جهاد تبیین در دیدار با جمعی از دانش آموزان گفت: سوالی که مطرح است این که چرا در کشور ما انقلاب شد حکومتی که جامعه را اداره می‌کرد و مشکلی هم وجود نداشت چه نیازی به انقلاب بود که الان مشکلی ایجاد شود.

به گزارش پی جور ایلام، حجت الاسلام کریمی تبار افزود: حضور آمریکا قبل از انقلاب به اعتقاد خیلی ها یک نقطه مثبت بود ولی این حضور در ایران باعث پرداخت حقوق ماهانه ۷ میلیارد تومان کارکنان سفارت خود که از بودجه کشور ما تأمین می‌شد در حالی که تمام نیروهای نظامی قبل از انقلاب در آن زمان ماهانه ۱۴ میلیارد تومان دریافت می کردند که این یک باج خواهی آمریکا بود.

وی ادامه داد: مجلس قبل از انقلاب با تصویب حق کاپیتولاسیون یعنی هیچ ایرانی حق بازجویی از آمریکایی‌ها را ندارد و این یک تحقیر برای کشور ما بود که امام خمینی اعتراض و فرمود اسلام بالاترین و چیزی بالاتر از اسلام نیست و نباید ذلیل آمریکا شد.

دکتر کریمی تبار در خصوص پیشرفت قبل از انقلاب گفت: زمان رضاشاه کشور همسایه دارای مترو بود اما بعد از انقلاب مترو ساخته و در پیشرفت علمی زمانی که بیشترین درآمد نفتی کشور داشت و ۶ میلیون بشکه نفت به فروش می‌رفت از کشورهای همسایه پزشک عمومی به کشور وارد می‌شد و این حاکمان قبل از انقلاب به فکر پیشرفت کشور نبودند.

وی ادامه داد: الان از ۵۳ کشور بیمار جهت درمان به ایران مراجعه می‌کنند و رشد علمی کشور به رغم همه تحریم‌ها ۱۱ برابر میانگین رشد جهانی است.

نماینده ولی فقیه در ادامه گفت: دشمن وقتی فهمید جمهوری اسلامی سنگرهای اساسی دنیا را فتح می‌کند و سرعت رشد انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان فراتر از تصورهاست و در جنگ سرد نمی تواند فاتح میدان باشد و اقرار می‌کند که شکست خوردند با تهاجم فرهنگی ارزش‌های انقلاب را مورد هجمه قرار دادند.

وی ادامه داد: دشمن از مرز جغرافیایی نتوانست وارد شود ولی از مرز فرهنگی ورود پیدا و در درون خانه ها نفوذ کرده است و روی افکار مردم تاثیر گذاشته و خروجی کار دشمن در انتخابات ریاست جمهوری کمتر از ۵۰ درصد مشارکت کردند یعنی نسل جوان ما به آینده امید ندارند چون این ناامیدی خاص دشمن است و ما باید بتوانیم در جهاد تبیین داشته هایمان را بیان کنیم و از پیشرفت های کشور دفاع کنیم و آنها را ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: یک زمان رهبری نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار دادند و بعد از شبیخون و قتل عام فرهنگی نام بردند که بعضی ها نه تنها کاری نکردند بلکه گفتند در این دنیای که تعامل فرهنگی است قتل‌عام فرهنگی یعنی چی؟ تا جایی که الان رهبری عنوان جنگ ترکیبی علیه کشور را اعلام کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در ادامه گفت: در جنگ ترکیبی دشمن تمام راههای ضربه زدن به جمهوری اسلامی را به کار گرفته است و یک بعد آن قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و یکی از مهمترین عوامل و اعضای این جنگ ترکیبی موضوع فرهنگ است و تلاشی که اینها در جنگ شناختی دارند یعنی دشمن سرمایه گذاری کرده طوری اذهان ما را مهندسی کند که خواست دشمن است.

وی افزود: رهبری به همه هشدار دادند و فرمودند جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است لذا شما دانش آموزان به عنوان خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمن، دشمن می‌خواهد ذهن شما را به نفع خودش مهندسی کند باید مثل نسل افتخارآمیز جنگ سخت که توانست بر دشمن غلبه کنند و شما دانش آموزان در جریان جنگ نرم در جهاد تبیین بر دشمن غلبه پیدا کنید.

Spread the love

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توده بارشی ایلام را در بر می گیرد

ج اردیبهشت 9 , 1401
ایلام- کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: ناپایداری های جوی در قالب ۲ سامانه جوی متوالی در استان از امروز شروع می شود. به گزارش پی جور ایلام، ساسان رستمی اظهار داشت: از امروز تا اوایل روز دوشنبه هوای استان ایلام تحت نفوذ ۲ سامانه ناپایدار جوی قرار می گیرد. […]

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع