اجرای ۳۴۹ کیلومتر فیبر نوری طی۲ سال گذشته در ایلام




کدخبر   16426

ایلام_ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: سال گذشته ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاهای استان اجرایی شده که برای سال جاری نیز ۲۶۵ کیلومتر اجرای فیبر نوری در دستور کار قرار گرفته که به شرکت مخابرات استان واگذار شده است.

Spread the love

به گزارش پی جور؛ علی کریمی اظهار کرد: پیش بینی ما این است که تا ۲ سال آینده بیش از ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاهای استان اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۴۹ کیلومتر فیبر نوری در مناطق مختلف استان اجرایی شده است.

اتصال ۳۱ روستای ایلام به شبکه ملی ارتباطات طی ۲ سال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به مطلب فوق افزود: از این تعداد ۳۱ سایت جدید در روستاهای استان، ۱۸ سایت توسط همراه اول، ۱۳ سایت توسط ایرانسل، یک سایت توسط شرکت «های وب» بوده است.

به گفته وی، در این بازه زمانی (۲ سال گذشته تاکنون) تعداد ۱۷ سایت نیز توسط همراه اول از ۲G به ۳Gیا ۴G ارتقاء یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام بیان کرد: هر سایت جدید با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال و ارتقا سایت نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.

کریمی خاطرنشان کرد: امید است که استان مرزی ایلام در حوزه ارتباطات تا پایان دولت جزو پنج استان برتر باشد.

وی یادآور شد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام تاکید کرد: با توجه به شکل‌گیری رویکرد جدید وزارت ارتباطات با هدف توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال در استان‌، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک، تعامل‌پذیری، اشتغال و اقتصاد دیجیتال، پنج خدمت وابسته به هم را برای توسعه ارتباطات استان ضروری دانست.

payjor.ir/?p=16426

Spread the love

فاطمه حمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دستگیری نفر دوم سرشاخه لاکسون در ایلام

ش مهر 15 , 1402
ایلام_ خبرهای واصله حکایت از دستگیری نفر دوم از مجموعه های سرشاخه لاکسون در ایلام دارد.

شاید برای شما جالب باشد

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع