به گزارش پی جور، اسدی، مدیر مخابرات منطقه ایلام، مراد احمدی معاون مدیر منطقه، شکربیگی مدیر روابط عمومی و جمعی از نمایندگان اصحاب رسانه در نشست خبری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد حضور پیدا کردند.
در این نشست خبری، مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران مستقیم پاسخگوی سوالات خبرنگاران از مناطق مختلف کشور بود.
تعرفه تلفن ثابت تغییر نمی کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروز (۲۵ آبان ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، در مورد تغییر تعرفه در بخش تلفن ثابت گفت: مکالمه در خطوط ثابت به ازای هر دقیقه تعرفهگذاری میشود. در ۱۲ سال گذشته این رقم ۴۵ ریال بوده و تغییری نکرده است. به دلایل مختلف در این ۱۲ سال نگذاشتند شرکت مخابرات مانند شرکتهای دیگر با نرخ تورم بانک مرکزی پیش برود و تعرفه آن تغییر کند.
سلطانی تصریح کرد: افزایش تعرفهها تنها زیان ما را جبران میکند و سوددهی ندارد.
کسب رضایت ۸۵درصدی مشترکین تلفن ثابت در ارائه خدمات
سلطانی، درباره میزان مشترکان اینترنت ثابت در این شرکت و رضایتمندی آنان گفت: ما ۲۰ میلیون مشترک تلفن ثابت و در خدمات باند پهن نیز حدود ۶ میلیون مشترک داریم. ۵۵ درصد از سهم بازار اینترنت در کشور در اختیار شرکت مخابرات است. بهطور میانگین ۸۵ درصد رضایت مشتریان را در ارائه خدمات مخابراتی به دست آوردیم.
۲ هزار میلیارد تومان درآمد سالیانه مخابرات ایران
طبق اظهارات سلطانی،، درآمد سالیانه مخابرات از ۱۲ سال پیش که خصوصی شده روی عدد ۲ هزار میلیارد تومان ثابت مانده و گاهی روند کاهشی هم داشته است.
وی می گوید: زمانی که از ارتقا کیفیت مطلوب صحبت میکنیم، باید در تمام لایههای شبکه این اتفاق بیفتد و توسعه به معنای کامل رخ دهد تا شاهد ارائه خدمات مطلوب به مردم در بحث صوت و دیتا باشیم. کیفیت شبکه با مرکز مانیتورینگ شرکت مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رصد میشود و ما در شاخصهای کیفیت شبکه از حد استاندارد بالاتریم.
هزینه نگه داری از خطوط تلفن ثابت
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: هزینه نگهداری خط تلفن بین ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان در ماه است و احتمال دارد در مذاکرات با سازمان تنظیم مقررات پس از تفاهم نهایی به کمتر از این عدد برسد.
وی افزود: کارهای زیادی برای رضایتمندی مشتریان انجام شده و در حال انجام است. تماسهای مردمی با مرکز و مشکلاتی که میگویند به صورت شبانه روزی رصد می کنیم و پیگیریهای مستمری داریم.
اقدامات شرکت در بهبود کیفیت خدمترسانی به مشتریان
سلطانی تاکید کرد : میزان تماس ها، نحوه ی پاسخگویی به تماس ها، ثبت خرابی ها، افزایش کانالهای اطلاعرسانی مشتریان، کاهش تعداد تلفنهای بدون کارکرد، ساماندهی مراکز پاسخگویی ۲۰۲۰ و کاهش زمان انتظار، تخلیه شماره تلفن بدون کارکرد، اصلاح فرآیندها و سادهسازی واگذاری خدمات و اجرای طرح تجربه مشتری در سطح دفاتر و بهبود سامانه ۲۰۰۰ در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان در شرکت مخابرات ایران را از دیگر اقدامات شرکت در بهبود کیفیت خدمترسانی به مشتریان عنوان کرد.
همکاری مخابرات با همه شرکتهای حوزه ICT
مدیرعامل شرکت مخابرات در ادامه گفت: ما افزایش سرویس دهی به همه اپراتورها را در دستور کار داریم و تفاهم نامههایی هم امضا کردیم و قصد هم افزایی و همکاری داریم. ما زیرساخت همه شرکتهای ارائه دهنده اینترنت اعم از ثابت و همراه را در اختیارشان میگذاریم.ما میخواهیم به عنوان شرکت اصلی رشد کنیم تا بقیه شرکتها هم رشد و توسعه پیدا کنند. سیاست ما همکاری با تمامی شرکتهای حاضر در صنعت است.
درآمد مخابرات در بخش روستایی ۴۰ میلیون تومان است
بنابر اظهارات سلطانی؛ درآمد ما در بخش روستایی ماهیانه ۴۰ میلیون و هزینه ما ۴۰۰ میلیون تومان است.
وی تصریح کرد: شرکتهای خصوصی بهدلیل عدم صرفه اقتصادی، در برخی مناطق دورافتاده سرمایهگذاری نمیکنند، اما مردم از ما انتظار دارند. اگر ۱۶ هزار تومان به عنوان هزینه نگهداری خطوط روی قبوض اعمال شود و در ازای آن، مکالمات داخلی رایگان شود، فشاری از لحاظ اقتصادی به خانوادهها تحمیل نمیشود، اما این مسأله برای مخابرات بسیار تأثیرگذار است و میتوانیم به رشد و توسعه اینترنت کمک کنیم.
یکی از خبرنگاران از مدیرعامل مخابرات ایران سوالی پرسید درخصوص رقم مورد نیاز مخابرات برای نوسازی و توسعه شبکه که پاسخ سلطانی را اینجا می آوردیم.
سلطانی در پاسخ سؤال گفت: «عددی که برای توسعه نیاز داریم عدد بزرگی است. اگر توسعه تدریجی باشد و نگاه غیر تحولی داشته باشیم، با تعرفه کنونی و همکاری سهامداران شدنی است؛ اما توسعه تحولی نیاز به عدد بزرگی دارد. از سال ۸۹ تا ۹۹ که شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده، ۴۵ هزار میلیارد تومان دربخش سیار و ثابت سرمایهگذاری و توسعه داده شده است.»
وی ادامه داد: حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بابت مالیات و قرارداد با شرکت دولتی زیرساخت و سود سهام به دولت داده شده است. ۲۰ درصد سهام دولت، ۲۰ درصد سهام عدالت و ما سود را سالیانه تقدیم میکنیم؛ اما این شرکت با این وضعیتی که در دریافت تعرفه داشته سعی کرده رشد توسعه را تا جایی که میتواند بالا نگه دارد.
تلفن های ثابت بدون کارکرد تخلیه می شوند
در پایان ویدئو کنفرانس مهندس اسدی مدیر مخابرات منطقه ایلام در گفتگو با خبرنگار پی جور، با بیان اینکه ۱۰ هزار شماره تلفن در سال جاری از این طریق تخلیه و به شبکه بازگردانده شده است، خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری و آبونمان خطوط تلفن ثابت سالانه رقم بالایی است که خطوط تلفن بدون کارکرد باعث ضرر و زیان مخابرات می شود و برای این شبکه ، هزینه به همراه دارد.
وی ادامه داد: پس از ٣ بار اخطار به مالکان این خطوط نسبت به تخلیه آن ها اقدام کرده تا این خطوط به مشترکان دیگر واگذار شود.
اسدی یادآور شد: حدود ۳۵ هزار از تلفن های ثابت استان فاقد کارکرد می باشند.
به گزارش پی جور؛ بیش از ۱۲۵ هزار مشترک تلفن ثابت داریم.