به گزارش پی جور؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی در تشریح این خبر اظهار داشت: بیشتر تصادفاتی که منجر به فوت میشود در بحث تصادفات رخ به رخ است که در نقاطی از جادههای استان جداسازی انجام نشده است.
وی با بیان اینکه یکی از عواملی که نقش مهمی در کاهش یا افزایش تصادفات جادهای دارد، میزان کیفیت و استاندارد بودن جادهها است افزود: در استان ایلام نقاط حادثه خیز متعددی وجود دارد که زمینه را برای وقوع سوانح جادهای دو چندان میکند.
شناسایی۴۷ نقطه حادثه خیز در استان
فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۷ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که یکی از این نقاط حادثه خیز محور ایلام _حمیل پیچ تنگ قیر است.
سرهنگ کهزادی بیان داشت: از مشکلات پیچ تنگ قیر کم بودن شعاع پیچ و نا مناسب بودن شیب عرضی پیچ است.
وی با بیان اینکه ۲۸ درصد تصادفات منجر به فوت و ۱۴ درصد تصادفات منجر به جرح در محور حمیل به ایلام، اتفاق افتاده است یادآور شد: امسال در پیچ تنگ قیر ۱۲ نفر بر اثر حوادث جادهای جان خود را از دست داده اند.
فرمانده پلیس راه استان ایلام خاطرنشان ساخت: از اقدامات انجام گرفته در نقطه حادثه خیز پیچ تنگ قیر، اقدامات زود بازده شامل دست انداز آسفالتی، نصب تابلوهای علائم ایمنی و خط کشی است، اما این پیچ نیازمند اصلاح اساسی و اصولی است.
سرهنگ کهزادی اضافه کرد: در کنار انجام طرحهای زود بازده، اجرای طرحهای هندسی است که میتواند تاثیر چشمگیری در کاهش تصادفات جادهای داشته باشد.
payjor.ir/?p=14438